Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Creëer betrokken studenten met de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal
Ieder jaar oriënteren gemiddeld 268.000 studenten zich (opnieuw) op een geschikte studie. U wilt natuurlijk opvallen, zodat u de juiste studenten werft en behoudt. Maar dat brengt uitdagingen met zich mee als het gaat om: wanneer gaan we studenten benaderen, welke informatie hebben ze nodig om de juiste studiekeuze te maken, hoe succesvol zijn onze campagnes eigenlijk. Een 360° beeld van uw aankomende studenten legt de basis om al deze vraagstukken te beantwoorden, zodat u met succes de juiste studenten aantrekt én betrokken houdt tot ver nadat ze zijn afgestudeerd.
Het antwoord op uw uitdagingen: Salesforce Education Cloud
Cobra CRM legt voor u de basis voor succesvolle werving en behouden van studenten met Salesforce Education Cloud en de Higher Education Data Architecture (HEDA). Deze CRM onderwijs oplossing is speciaal ontwikkeld voor MBO-, HBO- en WO-onderwijsinstellingen en geeft inzicht in belangrijke vraagstukken als: welke voorlichting- en wervingsactiviteiten zijn het meest succesvol? Wie heeft onze evenementen bezocht en welke conversie zien we daaruit? Welke informatie heeft een student nodig om voor ons te kiezen? Op basis van deze inzichten kunt u datagedreven beslissingen gaan maken en de juiste studenten betrokken houden.

‘Potentiële studenten haken af als de onderwijsinstelling niet goed georganiseerd is’
Volg uw studenten over alle kanalen heen
Hoe studenten met uw onderwijsinstelling in aanraking komen, is door de opkomst van social media veranderd. Natuurlijk, er zijn nog open dagen en e-mail speelt een belangrijke rol, maar hoe zit het met Facebook, Instagram, WhatsApp? En hoe combineert u die data met elkaar en met gegevens uit e-mailcampagnes en open dagen? Krijg duidelijk inzicht in de hele Student Journey met Salesforce HEDA, ingericht door Cobra CRM. Op basis van de uitkomst kunt u communicatie personaliseren én automatiseren. Zo haalt u met meer succes en minder moeite de juiste studenten binnen.
Implementatie van Salesforce door Cobra CRM
Overtuig studenten door de juiste, gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal te sturen. Cobra CRM legt voor u de basis met de Nederlandse versie van Salesforce Education Cloud en HEDA. Hiermee kunt u eenvoudig digitale kanalen combineren, zoals e-mail, mobiel en social media. Zo onderhoudt u contact met (aankomende) studenten via hun voorkeurskanaal. Weet u nog niet zeker wat het best werkt? Salesforce laat u testen met content, kanaalkeuze, timing en frequentie. Zo wordt u succesvol in het werven en behouden van studenten en het beheren van alumni.
Haal meer uit uw evenementen
Met Salesforce, ingericht door Cobra CRM, mist u geen potentiële student meer door leads te kwalificeren en de juiste momenten aan te grijpen om contact te leggen. Wilt u ook meer halen uit uw evenementen, zoals open dagen, bedrijfsdagen en proeflessen? Kies er dan voor om het proces te automatiseren en optimaliseren met Event Management. Creëer uw eigen krachtige analyses en overzichtelijke dashboards zodat u precies weet welk effect uw inspanningen hebben. Zo kunt u eindelijk slimmere beslissingen nemen op basis van data en echte resultaten.
Meer informatie over Connected Campus
‘Elke interactie met uw onderwijsinstelling wordt opgeslagen op de studentprofielkaart, zodat u een steeds completer beeld krijgt van de interesses en voorkeuren per individuele student.’
Meet en verbeter communicatie voor effectieve werving
Cobra CRM helpt u te achterhalen welke informatie voor studenten belangrijk is tijdens hun zoektocht naar de beste opleiding. Op basis van deze kennis kunt u vervolgens de juiste boodschap naar de juiste student sturen. U kiest daarvoor de kanalen die passen bij de Student Journey om zo ieder stadium in de wervingsfunnel te verbeteren. Beheer online zoekgedrag, e-mail, direct mail en social-mediacampagnes. Combineer deze online data met de registraties voor open dagen, meeloopdagen en andere offline-uitingen en u bent in staat om nog effectiever de juiste studenten te rekruteren.
‘Combineer on- en offline data voor effectievere studentenwerving.’
360° beeld van aankomende studenten met CRM onderwijs
U plaatst aankomende studenten centraal in de wervingsactiviteiten en realiseert daarmee optimale wervingsprocessen. Profiteer van de mogelijkheden van Salesforce en Cobra CRM bij studentenwerving met een 360° kijk op de student en zijn gehele journey vanaf het allereerste contact tot en met de alumnifase. Daarbij kunt u denken aan web- en event traffic generation, registratie en identificatie, marketing automation, event management, recruitment center, feedback en enquêtes, dashboards en (realtime) rapportages.

Salesforce gekoppeld aan SIS en SURFconext
Door Salesforce wo en mbo te koppelen aan uw SIS (Student Informatie Systeem) kunt u studenten volgen vanaf de eerste oriëntatie, de gehele studie tot en met de alumnifase. Zo wordt een leven lang leren inzichtelijk en gepersonaliseerd voor uw onderwijsinstelling. Cobra CRM heeft koppelingen gerealiseerd met EduArte, Osiris en PeopleSoft, maar in principe kan ieder SIS gekoppeld worden met Salesforce. Zo volgt u de student door zijn complete Student Journey.
Ook kan Salesforce gekoppeld worden aan SURFconext, zodat uw medewerkers met één keer inloggen overal toegang tot hebben.