greenfields_logo

Greenfields

Website: www.greenfields.nl

Doelstellingen en mijlpalen:

  • Alle klantinformatie in een systeem
  • Efficiente samenwerking tussen afdelingen
  • Hele proces van lead tot order geautomatiseerd
  • Samenwerking met partners via partner community

GreenFields – Efficiënter samen werken vanuit data

Van één kunstgras component tot een sportpark vol met kunstgrasvelden voor topsporters. GreenFields (dochter onderneming van TenCate Grass) is al sinds jaar en dag een belangrijke speler op de wereldmarkt van kunstgrasvelden. Bij een toonaangevend bedrijf als GreenFields hoort een volwassen technieklandschap voor de ondersteuning van haar processen. Benieuwd naar deze transformatie?

Klein beginnen

In 2013 is GreenFields gestart met het digitaliseren van haar processen. Op dat moment bestonden er binnen de organisatie veel excelsheets en datasilo’s. Hierdoor had het bedrijf pijnpunten ten aanzien van real-time inzichten, meetbaarheid van zowel marketing als sales en ontbrak het in een aantal gevallen aan aansluiting tussen verschillende afdelingen. Na de blueprint fase waarin is gekeken naar de wensen en behoeftes binnen de organisatie, is er gekozen voor Salescloud van Salesforce.

Tijdens de implementatie zijn er koppelingen gemaakt met huidige marketingtools van de organisatie zoals CMS-systemen en email. Het primaire proces is ingericht in de Salescloud. Op dit moment zijn de bestaande marketingtools geheel vervangen door Pardot. De gehele funnel van lead tot opportunity tot opportunity tot order bevindt zich binnen het platform. Hierdoor heeft GreenFields op dit moment een klantbeeld van 360 graden. Door het real-time inzicht is het mogelijk om vooruit te denken op basis van data. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het forecasten van inkoop van materialen maar ook het efficiënter samenwerken met zowel leveranciers als distributeurs via partner communities. Binnen het platform is de mogelijkheid om scoring van leads toe te passen waardoor je de marketinginspanning terug kan rekenen naar de juiste campagne.

De grootste vooruitgang

De grootste winst voor de organisatie is dat het bedrijf nu efficiënter en vanuit data zijn keuzes maakt wat lijdt tot lagere kosten, hogere omzetten en een hogere klanttevredenheid.

Behaalde doelen voor GreenFields:

  • Alle klantinformatie in een systeem
  • Efficiente samenwerking tussen afdelingen
  • Hele proces van lead tot order geautomatiseerd
  • Samenwerking met partners via partner community

Cobra CRM

Wij van Cobra CRM helpen naast het onderwijs ook het bedrijfsleven verder op het gebied van CRM, lead management, lead generation, lead nurturing en maketing automation. Ofwel, meer klanten met behulp van automatisering. Maar ook voor efficiënte communicatie, een beter netwerk en gerichte marketing-mogelijkheden.