Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
3 keer per jaar nieuwe release
Net als Cobra CRM staat ook Salesforce niet stil. Elk jaar zijn er drie momenten waarin Salesforce nieuwe releases lanceert. De volgende release is ‘Spring 23’ en in februari zijn er weer nieuwe functionaliteiten en handige features die je direct binnen je eigen Salesforce omgeving kunt gebruiken.
Benieuwd? Wij hebben de belangrijkste nieuwe functionaliteiten en features hieronder voor je samengevat:
Voor de techneuten
Change Sets > DevOps
Binnenkort kunnen we langzaamaan afscheid gaan nemen van de welbekende change sets. Salesforce heeft namelijk een nieuwe deployment oplossing: DevOps Center en deze is binnenkort beschikbaar. Wil je meer weten over de nieuwe deployment tool? Lees er meer over bij Salesforce Ben: https://www.salesforceben.com/salesforce-devops-center/.
Breng externe data in flow builder zónder code (beta)
Nog even wachten en dan is het mogelijk om met externe gegevens te automatiseren. Hoe? Door Flow Builder Actions te maken die webgebaseerde service API’s aanroepen met behulp van een HTTP Callout!
Voor optimale communicatie
Slack, hét communicatieplatform met jouw Salesforce-omgeving.
Ruim anderhalf jaar geleden heeft Salesforce de overname van Slack bekendgemaakt. Slack wordt gezien als hét interne- danwel extern communicatiemiddel voor werkoverleggen. De synergie tussen Salesforce & Slack lijkt eindeloos en het is slechts een kwestie van tijd voordat dit platform compleet wordt benut. Sinds de overname zien we nieuwe functionaliteiten verschijnen, zo ook deze release. Run Screenflows vanuit Slack en maak jouw interactie tussen Slack en Salesforce nog dynamischer. Meer weten over de mogelijkheden met Slack? Kijk dan eens op: https://slack.com/about/slack-salesforce.
Voor jouw Sales organisatie
What’s new?
Sales- en Accountmanagement krijgt door middel van de Salesforce Salescloud oplossingen voldoende aandacht. Ook deze release is er een werkelijke parel verstopt. Namelijk Opportunity Product Splits! Oké, Splits zijn misschien niet helemaal nieuw. In de huidige Salesforce inrichting is het mogelijk om ieder zijn aandeel in een verkoopkans te herleiden en doorberekenen met Opportunity Splits. Maar wat als je behoefte hebt aan een specifiekere verdeling op productniveau? Juist, daarvoor gebruik je nu Opportunity Product Splits. Ideaal wanneer je te maken hebt met complexe deals en veelzijdige productgroepen.
Vanaf 10 februari draait Salesforce een pilot om de split uit te voeren op Opportunity Product level. Benieuwd wat dit voor jouw salesorganisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.
Maar ook:
→ Bouw custom forecasts pages met de Lightning App Builder om jouw forecast te optimaliseren!
→ Importeer contacts en leads met behulp van een begeleidende scherm. Zo wordt het nog makkelijker om jouw primaire bron van de juiste data te voorzien!
→ Houd Field History bij voor Activities.
Ben jij op zoek naar manieren om op een systematische manier meer grip te krijgen op je verkoop? In ons eBook ‘in 7 stappen meer grip op je salesfunnel’ leggen we uit hoe je met een stapsgewijze aanpak – waarbij je steeds nieuwe ‘functionaliteiten’ gaat invoeren – kunt zorgen voor meer inzicht en een manier om tijd te besparen. Daarnaast maak je tegelijkertijd het verkoopproces meer voorspelbaar. En met hulpmiddelen die het leven van je verkopers (en daarmee de administratie) juist makkelijker, efficiënter en leuker maken.
Voor de rapportage goeroe
Nog meer inzicht met vernieuwde rapportages en dashboards
Salesforce rapportages & dashboards zijn bijzonder geschikt om vragen met betrekking tot team-specifieke sturingsinformatie te beantwoorden: “Hoe presteert onze verkoopafdeling ten opzichte van vorig jaar?”, “Wat is het first-time-fixpercentage op onze Klantenservice?” of “Wat is de bounce-rate op onze e-mailcampagnes?”
Ook binnen deze release schenkt Salesforce wederom aandacht aan jouw rapportages. Hier de highlights op een rijtje:
→ maak je rapportages nog dynamischer met persoonlijke rapportage filters. Stel een dynamisch rapportfilter in die gepersonaliseerde resultaten weergeeft voor elke gebruiker. Maak bijvoorbeeld een rapport voor het verkoopteam met één Opportunity Owner-filter dat de resultaten personaliseert voor elk lid van het team.
→ Abonneer op tot wel 15 reports and dashboards in de unlimited edition. De vorige limiet was beperkt op 7 rapportages en 7 dashboards.
→ creëer een rapportage met inzicht op subscripties door analytic assets users.
Als Salesforce Admin of Teammanager wil je overzicht hebben. Wie heeft zicht op welke data? Deze vraag wordt nu ook beantwoord voor de abonnementen op dashboards en rapportages. Creëer een rapport met de Salesforce gebruikers en haar subscripties.
→ Zelfs onderweg inzicht in jouw sturingsinformatie.
Enhanced reports optimaliseert jouw rapportages om te gebruiken in de mobiele app. Ook is het nu mogelijk voor Apple & Android om de data in landscape modus te bekijken, de user interface is responsive en dus een stuk gebruiksvriendelijker. Ook de performance is verbeterd: een snellere laadtijd en een meer consistente gebruikerservaring.
Meer weten? Bekijk hier de uitgebreide release notes voor dit onderdeel: https://help.salesforce.com/s/articleView?language=en_US&id=release-notes.rn_rd_reports_mobile_enhanced_lex.htm&type=5&release=242
Voor de Salesforce Admin
Migreer process builders naar flows.
Waarschijnlijk ben jij al goed op de hoogte dat flow de toekomst is en anno 2023 veelvoudig gebruikt wordt in complexe dan wel dynamische werkprocessen. We nemen afscheid van workflow-rules en process builders. Waarbij het al mogelijk was om WFR’s te migreren naar flows is het vanaf 10 februari ook mogelijk om de welbekende process builders om te zetten naar flow automation. Geweldig toch? Uit ervaring weten we dat het een uitdaging kan zijn om deze transitie te maken; wanneer zet je automatisering 1 op 1 over en wanneer herzie je de werkprocessen?
Lets get Dynamic!
Salesforce houdt ervan om de inrichting van jouw org zo flexibel en dynamisch mogelijk te maken. De nieuwe functionaliteit ‘Dynamic Forms’ is hier een mooi voorbeeld van. Waar je in eerste instantie binnen bijvoorbeeld jouw Leads, Accounst of cases diversiteit aanbrengt in opmaak en typeringen (page layouts- en recordtypes) is het nu ook mogelijk om dit naar een nieuw level te brengen. Zo kun je middels de lightning app builder verschillende pages inrichten met dynamic forms.
Wat houdt dit dan in? Binnen jouw bestaande recordtypes en page layouts kun je nóg meer onderscheid maken voor jouw processpecifieke opmaak. In de app builder kun je voor bijvoorbeeld de detailpagina van een lead of case, aangeven welke velden en secties zichtbaar moeten zijn en niet geheel onbelangrijk onder welke voorwaarden. Zo maak je processen eenvoudig en verreik je klantdata voor de juiste doelgroepen in jouw organisatie. Nieuwschierig hoe zich dit verhoudt tot page layouts en record typhoe je dynamic forms in de praktijk brengt?
+ View All functionaliteit voor Dynamic Related Lists;
+ Dynamic Actions for Standard Objects;
Speciaal voor Admins: een stortvloed aan aandacht voor picklist updates.
- opschonen van inactieve picklistwaarden;
- Manage picklistwaarden in Bulk;
- Limiteer de hoeveelheid inactieve picklistwaarden.