Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
3 keer per jaar nieuwe release
Drie keer per jaar lanceert Salesforce een release boordevol nieuwe functionaliteiten. De volgende release is ‘Summer 22’ en wordt uitgerold tussen 5 en 12 juni. Salesforce zal tijdens het uitrollen van deze release (zaterdagnacht) slechts 5 minuten offline zijn.
Sales Cloud
Rapporten maken op basis van geselecteerde Salesforce-objecten
Het kan tijdrovend zijn om door rapporttypen te zoeken die u niet nodig hebt. Nu kunt u de lijst met rapporttypen in het venster ‘Rapport maken’ filteren, zodat alleen de typen getoond worden die zijn gebaseerd op de door jou geselecteerde Salesforce-objecten. Om deze functie te gebruiken:
- Klikt u op het tabblad Rapporten.
- Klik in het venster Rapport maken op Filter.
- Zoek naar en voeg een of meer standaard- of aangepaste Salesforce-objecten toe.
Wanneer u de wijzigingen toepast, wordt de lijst met rapporttypen bijgewerkt zodat alleen de rapporttypen worden weergegeven die zijn gebaseerd op alle geselecteerde objecten.
Meerdere velden bewerken op de Report Run Page
Inline bewerken van rapporten wordt met elke release beter en beter. Vanaf deze release is het ook mogelijk om meerdere velden en records te bewerken zonder dat je het rapport opnieuw hoeft te draaien. Dit biedt de klant een tijdsbesparing en brengt meer gelijkwaardigheid tussen de lijstweergaven en rapporten.
Train en coach Sales-vertegenwoordigers waar en wanneer ze dat nodig hebben met Sales Enablement
Sales Enablement helpt verkopers zakelijke kansen efficiënt te beheren én benutten en hun verkoopvaardigheden over de hele linie te verbeteren. Dit is een betaalde functionaliteit van Salesforce als aanvulling op de huidige Sales Cloud-functionaliteiten. Het helpt de organisaties met het verbeteren van verkoopprocessen en heeft voornamelijk aandacht voor de training van verkooppersoneel, mede met behulp van myTrailhead.
Gerelateerde lijsten aanpassen en filteren in de Lightning App Builder
Ben je het zat om naar de pagina-indelingseditor te gaan om je gerelateerde lijsten aan te passen? Nu kun je je ook de gerelateerde lijsten direct in de Lightning App Builder aanpassen met behulp van het nieuwe Dynamic Related List-Single component. Met dit nieuwe component kun je de Related List aanpassen door:
- De lijst een beschrijvende naam te geven.
- De velden van de lijst te kiezen en de volgorde te sorteren.
- Filters toe te passen op de lijst.
We willen je hier graag bij ondersteunen om mogelijkheden te achterhalen en – waar mogelijk – één en ander uit te proberen in jullie org.
Migreren van workflowregels naar Salesforce flows
Zoals je hoogstwaarschijnlijk eerder vernomen hebt, zal Salesforce op lange termijn afscheid nemen van de workflows en proces builder en volledig overstappen op de functionaliteiten die de Flow Builder te bieden heeft. Salesforce biedt haar klanten een tool om workflowregels te converteren naar een record-getriggerde flow.
De tool ondersteunt workflow regels die het volgende bevatten:
- Op velden gebaseerde criteria
- Veld updates
- E-mail waarschuwingen
- Uitgaande berichten
- Tijdsafhankelijke workflow acties
- Regelcriteria formule die op true wordt gezet
Na de Summer ‘22 release ondersteunt de verbeterde tool nu ook:
- Regelcriteria formule
- Gelijk en niet gelijk aan nul
Opmerking: Formules die gebruik maken van Uur, Minuut, Second, TimeNow, TimeValue, IsClone, of $RecordType worden niet ondersteund.
Service Cloud
Hieronder lees je meer over de handige updates van functionaliteiten met betrekking tot Service Cloud.
Voeg flexibiliteit en kracht toe met messaging voor In-App en Web
Begin een nieuw gesprek met klanten op uw mobiele app of website. Messaging voor In-App en Web biedt verbeterde ondersteuning vóór de chat om de behoeften van de klant vast te stellen en records te openen voordat de agent verbinding maakt in de Service Console. Aangepaste brandingopties en mobiele pushmeldingen zorgen voor een moderne ervaring.
Field Service functionaliteiten
Verbeterde planning en optimalisatie van Field Service helpt de klant verder om de planning te optimaliseren met verbeterde planning en reistijdvoorspellingen, en daarnaast de flexibiliteit om te selecteren welke gebieden gebruikmaken van Verbeterde optimalisatie. Problemen met het genereren van werkorders kunt u oplossen met nieuwe statusberichten die u helpen de volgende stappen te nemen. Klanten kunnen COVID-veilig blijven door hun eigen apparaten te gebruiken om servicerapporten te ondertekenen. De mobiele app Field Service houdt het werk soepel met automatische statuswijzigingen, beperkte locatie-tracering en een alles-in-één overzicht van afspraken, werkorders en afwezigheden voor mobiele medewerkers.
Pardot
Beter automatiseren met Completion Actions Enhancements
Het is nu mogelijk om Completion Actions toe te passen op slechts een subset van gesegmenteerde prospects die aan opgegeven voorwaarden voldoen. Wijs bijvoorbeeld prospects met studie A toe aan ‘gebruiker A’ en prospects met studie B aan ‘gebruiker B’ wanneer ze het formulier invullen. Voorwaardelijke Completion Actions worden gegroepeerd op basis van de prospectvoorwaarde; zowel standaardacties als voorwaardelijke acties kunnen gecombineerd worden.
Hoe kan dit gebruikt worden in je eigen org?
- Voeg op de interface voor Completion Actions een voorwaardelijke groep (conditional group) toe en geef de gewenste prospectvoorwaarde op. Voeg vervolgens ten minste één voorwaardelijke actie toe aan de groep.
- Voorwaardelijke acties worden alleen uitgevoerd op prospects die voldoen aan de criteria voor de voorwaardelijke groep waarin ze zijn opgenomen. Gebruik een combinatie van standaard voltooiingsacties en voorwaardelijke voltooiingsacties om de potentiële automatiseringsdoelstellingen te bereiken.
Deel individuele campagnes met collega’s in Lightning Experience
Campagne-eigenaren kunnen nu handmatig individuele campagnes delen met andere Salesforce-gebruikers. Deze functionaliteit was beschikbaar in Classic en is nu ook beschikbaar in Lightning Experience.
Bekijk de bouncegegevens van e-mails in één rapport
Open het nieuwe rapport over bounces van e-mails om alle gebouncede e-mailadressen van al de e-mailverzendingen van het afgelopen jaar te bekijken. In plaats van te kijken naar gebouncede e-mailadressen via e-mailrapporten van individuele lijsten, kan je na de Summer ’22 release alle gebouncede adressen op één plaats zien. Het E-mail Bounce rapport bevat gebouncede e-mailadressen van Pardot Classic emails, verbeterde emails, geautomatiseerde verzendingen en inbox-integraties.
Verbeterde inzichten in beschikbaarheid op List Email Rapporten
Om de klant een nauwkeuriger beeld te geven van wie de Pardot e-mails van de klant ontvangt, bevatten List Email Rapporten een aantal nieuwe velden. Dit biedt inzichten in het totaal aantal onderdrukte prospects, het totaal aantal niet-te-mailen prospects en het totaal aantal dubbele prospects in de List Email Rapporten. Deze informatie kan perfect gebruikt worden om te helpen om beslissingen te nemen over de e-mailmarketing en prospectbeheer van de organisatie.
Verbeteringen aan de verbeterde landingspagina-ervaring
De verbeterde landingspagina-ervaring bevat nu ondersteuning voor iframes in HTML-componenten en diverse kleine verbeteringen aan de User Interface (UI). Er zijn wijzigingen aangebracht op het tabblad Landing Page, in landingspagina records en in de builder. Hieronder staan de – in onze ogen – meest nuttige verbeteringen voor onze klanten:
- De klant krijgt meer flexibiliteit bij tabelrijen.
- Het toevoegen van iframes aan de HTML-component wordt mogelijk gemaakt.
- Het is nu mogelijk om een achtergrondafbeelding toe te voegen. De afbeeldingscomponent ondersteunt bovendien hoogte- en pasopties.
- Er zijn nieuwe acties toegevoegd op de Landing Page home tab en de gerelateerde lijst. Acties op rij-niveau op de Landing Page tab en de Landing Pages gerelateerde lijst op campagnes omvatten nu verwijderen, publiceren en niet-publiceren.
Experience Cloud
Hieronder lees je meer over de handige updates van functionaliteiten met betrekking tot Experience Cloud.
Flows in Experience Builder
Processen kunnen direct geautomatiseerd worden op de LWR sites! Na de release zijn flows ook beschikbaar in alle LWR templates. Flows openen de onbeperkte flexibiliteit van Flow Builder om zogenaamde ‘screenflows’ op de Experience Cloud site weer te geven. Om flows in LWR te gebruiken, bouw je ze met Lightning webcomponenten. Flows die zijn gebouwd met Aura-componenten kunnen niet in LWR-sites worden gebruikt.
Gebruikers informeren wanneer er te veel verkeer op de site is
Klanten die de Experience Cloud pagina bezoeken kunnen geïnformeerd worden wanneer de site meer verkeer heeft dan normaal. Deze pagina wordt elke 30 seconden vernieuwd en stuurt klanten door naar de juiste pagina wanneer de site weer beschikbaar is. Het is mogelijk om deze pagina zelf aan te passen aan de vormgeving van de organisatie.
Bij het toepassen van deze functionaliteit moet je je bewust zijn van het feit dat het inschakelen van een effect heeft op alle sites die gebruikmaken van verbeterde domeinen en Salesforce’s CDN voor digitale ervaringen.
Verbeterde Site Search en verbeterde CMS Workspaces
Gebruikers kunnen nu zelf gemakkelijker zoeken naar de inhoud in diverse componenten van de Experience Cloud sites. Deze optie is alleen beschikbaar voor sites die zijn gemaakt met de Build Your Own (LWR) template. Bovendien kunnen gebruikers – dankzij het vernieuwde platform van de verbeterde CMS Workspaces – eenvoudiger en sneller inhoud maken, beheren én publiceren.
Hieronder staan enkele nuttige functionaliteiten die na de release van Summer ‘22 beschikbaar zijn:
- Het toevoegen van medewerkersrollen in geauthentiseerde sites, in te stellen onder Workspaces | Beheer.
- Het toevoegen van video’s, afbeeldingen en geformatteerde links in de content editor. Bovendien is het na de release mogelijk om paragraaf koptekst stijlen toe te voegen in de content editor in verbeterde CMS workspaces.
- CMS-inhoud kan eenvoudiger en vertrouwelijker ongepubliceerd en verwijderd worden met beter zicht op het effect van deze wijziging op andere inhoudsitems of records.
Aangezien dit beta-functies zijn, dien je deze in te schakelen om ze uit te kunnen proberen. Ga naar Setup à zoek op ‘Digital Experience’ in in het vak Quick Find à Settings à selecteer ‘Turn on beta features’ checkbox à Save.
Links toevoegen aan Content en Layout Componenten in LWR Sites
Na de Summer 22 release is het voor beheerders mogelijk om een paginabron te selecteren en deze toe te voegen aan een Button of Lead en Contact Formulieren, of elk ander component dat als link kan worden gebruikt.
- Hierin is het mogelijk om te selecteren of het een site pagina, externe link of data binding expressie betreft.
- Je kunt ook het type link selecteren dat je gaat maken. Het kan een link, e-mail of telefoongesprek zijn.
Overig
In de nieuwe release is veel aandacht voor de picklists die onder bepaalde velden op een object hangen. Hieronder staat een opsomming van alle nieuwe functionaliteiten met betrekking tot de picklists:
- Bepalen welke picklist-waarden duplicaten zijn wordt gemakkelijk: een beschrijvende melding, met daarin benoemd welke picklist waarde een duplicaat is, wordt getoond wanneer er picklist waarden opgeslagen worden.
- Onder Setup – Picklist Settings kan je op de knop ‘Email Me’ te klikken om een e-mail te ontvangen van aangepaste keuzelijstvelden met inactieve waarden.
- Inactieve picklist waarden kunnen simpel opgeschoond worden om de org performance en health te verbeteren. Het is na de release mogelijk om een bulk delete inactive picklist values in één keer uit te voeren. Onder de Picklist Settings (zie hierboven) vind je deze optie onder ‘Bulk Delete Inactive Picklist Values’.
- Picklist waarden kunnen vanaf nu in bulk geactiveerd, gedeactiveerd, verwijderd of vervangen worden. Waar dit eerder altijd nog één voor één moest gebeuren, is het nu – na contact met uw accountmanager (AE) over het inschakelen van de functionaliteit – dus mogelijk om meerdere custom waarden in één keer te behandelen.